I mitt badrumsskåp



I duschen använder jag nu bara produkter med naturliga ämnen i. Inget knas. Schampoo och balsam kommer från Lush och det har jag visat förut. Tvålen till vänster sprang jag in på Presentboden och köpte i väntan på bussen här om dagen. Den heter Förförelse och luktar gudomligt, och är dessutom bättre för miljön på många sätt - svensktillverkad (i Norberg, bara några mil härifrån), ingen förpackning - ingen onödig plast, den räcker sååå mycket längre än en duschkrämsflaska från Hemköp till exempel. De enda ingredienserna i dessa tvålar är förtvålade oljor (ricinolja, olivolja, solrosolja etc) och färg-/och doftämnen. Här är Klockargårdens hemsida ifall ni vill kika, de har dessutom en liten webbshop.

Och det jag framförallt tänkte berätta om nu är det som finns i den lilla plastburken. Det är en hemgjord skrubb som jag använder till både ansiktet och kroppen. Jag brukar experimentera lite men den här gången använde jag:
1 dl farinsocker (vanligt socker går precis lika bra)
2 msk olivolja
1-2 tsk ekologiskt kokosfett

Vanligtvis när man använder en skrubb i ansiktet så torkar det ju ut huden, men oljan och kokosfettet gör huden len som en bebisstjärt! Oljor av olika slag fungerar dessutom som sminkborttagning. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0